برخی از افراد مبتلا به دیابت می توانند به طور کامل از طریق کاهش وزن و رژیم غذایی سالم بهبود یابند

9 دسامبر 2018- بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای ادامه ی زندگی خود نیاز به تزریق روزانه ی انسولین دارند. این شیوه می تواند برای برخی از این افراد تغییر کند، زیرا متخصصان در حال حاضر بیماران مبتلا به دیابت را با یک فرمول ساده آشنا کرده اند و آن "کاستن از وزن بدن" است. کارشناسان دیابت از سراسر هند که در روز شنبه در یک کنفرانس در مورد دیابت و هورمون ها شرکت کردند، بر اهمیت کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی سالم تاکید نمودند.

دکتر Sachin Chittawar، متخصص غدد درون ریز در دانشگاه گاندی و مدیر این کنفرانس گفت: بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با از دست دادن 10 تا 15 کیلوگرم از وزن خود، همراه با مدیریت عادت های غذاییشان می توانند در موارد خاص بر نیاز به انسولین و دیابت خود غلبه کنند.

متخصص قلب و عروق، دکتر Manoria با تاکید بر ارتباط دیابت و بیماری های قلبی عروقی به گزارش شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) در سال 2012 در Madhya Pradesh اشاره کرد و گفت: 46٪ افراد دیابتی در مرز پرفشاری خون، 16٪ مبتلا به فشار خون بالا در مرحله ی I  و 5٪ دارای نشانه های پرفشاری خون مرحله II هستند و تنها 33٪ دارای فشار خون طبیعی هستند.

با این حال، کارشناسان می گویند که تنها 1٪ از افراد دارای سابقه ی افزایش قند خون، تحت درمان با انسولین یا برخی از داروهای خوراکی کاهنده ی قند خون هستند. متخصصان دیگر بر روش جراحی باریاتریک با حداقل تهاجم به روش لاپاراسکوپی، برای کاهش وزن تاکید کرده و اثرات این عمل جراحی را بر بهبود دیابت برجسته کردند. در داده های منتشر شده در سال 2016، با تجزیه و تحلیل 94،000 بیمار، آمده است که دیابت در بیش از 70٪ از این بیماران پس از عمل جراحی باریاتریک بهبود یافته است. همه ی بیماران شرکت کننده چاق بوده و دارای BMI بیش از 35 بودند. داده های رو به رشدی وجود دارد که از انجام این مداخلات برای بیمارانی با BMI برابر با 30 یا بالاتر، حمایت می کند.

منبع:

https://timesofindia.indiatimes.com/city/bhopal/diabetics-can-fully-recover-with-weight-loss-healthy-diet/articleshow/67008130.cms